KW banner 

Działalność

  • Kategoria: Działalność

Mroźne Ostrza 2020 1 luty 2020

Już 1 lutego 2020 rusza kolejna, trzecia edycja, indywidualnych zawodów drytoolowych im. Eugeniusza 'Genka' Chrobaka i Zygmunta 'Zygi' Heinricha - Mroźne Ostrza. Już wpiszcie sobie tę datę w kalendarze, bo ilość miejsc jest limitowana!

Zapraszamy jak zwykle do Zimnego Dołu, do sektora drytoolowego. Start zawodów o godz. 8:00, a ich koniec przewidujemy na ok. 14:00, chyba, że będzie dogrywka.

Zapisy już ruszyły, a rejestrować można się tutaj. Gwarantujemy doskonałą atmosferę i kawał pięknego wspinania, z nutką zdrowej rywalizacji.

Ostrzcie dziaby i raki, kompletujcie szpej i do zobaczenia w pierwszy weekend lutego.

Wszystkie szczegóły znajdziecie na profilu facebookowym wydarzenia.

 MO2020 plakat

  • Kategoria: Działalność

VII MAS – już niedługo!

Majówka, majówka i po majówce... Pogoda tym razem rozpieszczała, więc mamy nadzieję, że Wasze wykazy przejść skalnych wzbogaciły się o kilka tłustych pozycji. Warun na razie dopisuje, więc jeszcze jest pora na ostatnie szlify formy – za niecałe dwa tygodnie VII MAS!

avatar FB

Zapisy wciąż trwają (formularz na stronie www zawodow – http://mas.kw.krakow.pl). Wpisowe wynosi 60 zl / osoba. Jeżeli jesteście członkami KW Kraków – obowiązuje Was obniżona stawka 30 zł / osoba, a jeżeli zaśpicie z rejestracją / płatnością do dnia zawodów, przyjdzie Wam zapłacić odpowiednio 80 i 40 zł za osobę. Tak więc sami widzicie, że nie ma sensu zwlekać!
Koniecznie śledźcie stronę www (http://mas.kw.krakow.pl) oraz Facebook MAS (https://www.facebook.com/MemorialAndrzejaSkwirczynskiego), gdyż wkrótce pojawi się tam dokładna lista dróg / rejonów, na których będzie rozgrywany tegoroczny Memoriał. Na dniach przeprowadzimy dokładną inwentaryzację asekuracji na Fiali oraz Wzgórzu 502 – do wspinania podczas zawodów zostaną dopuszczone tylko i wyłącznie te drogi, na których asekuracja będzie spełniała wymogi bezpieczeństwa. Pamiętajmy również o powstałych niedawno ograniczeniach dostępu do części Wzgórza 502 – podczas zawodów objęty restrykcjami teren zostanie wyraźnie odgrodzony.
Biuro zawodów, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zlokalizowane będzie pod Wzgórzem 502. Ci z Was, którzy mieli okazję się już tam wspinać, doskonale wiedzą, że nie będzie tam miejsca na zaparkowanie samochodów wszystkich uczestników VII MAS. W dniu zawodów obowiązywać będzie zakaz wjazdu na drogę gruntową prowadzącą z asfaltu pod Wzgórze 502. W związku z tym poprosimy Was o staranny carpooling, wysadzenie pasażerów jeszcze na drodze asfaltowej, oraz odstawienie samochodów na parking pod Urzędem Gminy w Jerzmanowicach, skąd kierowców zabiorą wahadłowe MASobusy.
Do zobaczenia w sobotę 14 maja pod Wzgórzem 502!
VII Memoriał Andrzeja Skwirczyńskiego organizuje Klub Wysokogórski Kraków pod Patronatem Honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego. Sponsorem Złotym jest Petzl. Zawody odbędą się 14 maja 2016 roku w Dolinie Będkowskiej.
Michał Kajtoch
Klub Wysokogórski Kraków

pasek

  • Kategoria: Działalność

Konkurs fotograficzny im. Piotra Kasprzyka

Konkurs fotograficzny im. Piotra Kasprzyka

1. Organizator

Klub Wysokogórski Kraków

31-152 Kraków,

ul Pędzichów 11/10A

KRS: 00 000 22 732

zwany dalej „Klubem

2. Cel

Prezentacja fotografii ukazujących działalność alpinistyczną mijającego roku.

Zachęcanie członków Klubu do systematycznego fotografowania działalności alpinistycznej.

3. Uczestnicy

W konkursie fotograficznym KW Kraków im. Piotra Kasprzyka zwanym dalej „Konkursem” mogą uczestniczyć tylko członkowie Klubu.

4. Temat

Do konkursu należy zgłaszać zdjęcia wykonane w okresie od 31 października 2019 r. do 31 października 2020 r. przedstawiające tematykę związaną z aktywnością klubową (wspinanie, skituring, jaskinie itp.) prezentujące:

  • Kat. „A” – wspinaczka skałkowa

  • Kat. „B” – działalność wysokogórska (wspinaczka, turystyka)

  • Kat. „C” – taternictwo jaskiniowe

  • Kat. „D” – narciarstwo wysokogórskie

  • Kat. „E” - historia jednego zdjęcia

Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 5 zdjęć w danej kategorii. Zdjęcia ukazujące tylko krajobraz lub przyrodę nie będą oceniane.

5. Wymagania techniczne dotyczące zgłaszanych zdjęć

Proporcje zdjęcia – 3:2.

Zdjęcia wykonane w innych proporcjach powinny być przed zgłoszeniem wykadrowane i przycięte do proporcji 3:2.

Autor zdjęcia, które ze względu na kompozycję wymaga innych proporcji, powinien dodać do zdjęcia odpowiednie, jednokolorowe tło, w takim wymiarze, aby w efekcie końcowym proporcje obrazu wraz z tłem wynosiły 3:2.

Rozdzielczość i rozmiar – pliki o wysokiej rozdzielczości (minimum 6 Mpx.) umożliwiające druk w formacie 60 cm x 40 cm.

Format pliku – JPG, PNG.

Forma zgłaszania prac

  • Fotografie zgłaszamy poprzez panel klubowy

  • Możliwe lecz nie preferowane jest wysłanie fotografii poprzez e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. przy czym prosimy o podanie w e-mailu wszystkich wymaganych informacji dotyczących zdjęcia oraz podanie odpowiedniej nazwy pliku wg schematu – „kategoria_tytuł_rejon_droga_data wykonania zdjęcia.JPG” np. „B_ Wyjście z cienia_Chamonix Grepon Mer de Glace_droga klasyczna_2012-08-21.JPG”.

  • Obróbka zgłoszonych do konkursu prac może polegać tylko na kadrowaniu, zmianie jasności, kontrastu, nasycenia koloru. Inne manipulacje cyfrowe, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne.

6. Termin składania prac

Od ogłoszenia konkursu do 7 listopada 2020 roku. Organizator nie zwraca prac zgłoszonych do konkursu.

7. Rozstrzygnięcie konkursu

Jury wybierze po trzy najciekawsze zdjęcia z każdej kategorii.

Zostanie także przyznana nagroda GRAND PRIX za najlepsze zdjęcie spośród wszystkich zgłoszonych zdjęć.

W razie wątpliwości, jury zastrzega sobie prawo do decyzji w jakiej kategorii ma zostać ocenione zdjęcie. Decyzje jury są ostateczne.

8. Ogłoszenie wyników

Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi na tegorocznej wigilii klubowej.

9. Nagrody

Autor każdego zdjęcia, które zajmie jedno z trzech pierwszych miejsc będzie nagrodzony, a zdjęcie zostanie użyte do stworzenia klubowego kalendarza na rok 2021 oraz opublikowane na klubowym profilu na Facebooku. Dodatkowo zdjęcie wyróżnione nagrodą Grand Prix zostanie opublikowane w magazynie branżowym.

10. Kontakt

Pytania odnośnie konkursu prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

11. Prawa autorskie, przetwarzanie danych osobowych

Zgłoszenie prac na Konkurs jest równoznaczne z oświadczeniem, że:

  • jestem autorem/autorką załączonych zdjęć i posiadam do nich pełne majątkowe prawa autorskie

  • prawa osób portretowanych zostały wyjaśnione i osoby sportretowane wyrażają zgodę na ich wystawienie i publikowanie, także dla celów promocyjnych oraz przyjmuję na siebie wszelkie roszczenia jakiejkolwiek natury, które osoby trzecie mogłyby kierować przeciwko organizatorowi Konkursu

  • wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Klub nadesłanych zdjęć oraz ich fragmentów w dowolnym czasie i formie dla celów promocyjnych i statutowych Klubu

  • wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych przeze mnie dobrowolnie, na potrzeby organizacji i przeprowadzenia Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000);

  • zostałem(am) poinformowany(a) o prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, aktualizacji, uzupełniania i usuwania.

  • przyjmuję warunki niniejszego regulaminu.

12. Postanowienia końcowe

Treść niniejszego regulaminu znajduje się na stronie KW Kraków.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu.

Ewentualne zmiany zostaną zamieszczone na stronie konkursu.

 

B 05 KAT B 2 Dobra mina do zlej gry 08 2017

fot. Marcin Szymkowski, konkurs fotograficzny A.D. 2017 r. "Dobra mina do złej gry". Wspina się Maciek Chmielecki. 

  • Kategoria: Działalność

Konkurs fotograficzny im. Piotra Kasprzyka - old

Regulamin konkursu fotograficznego KW Kraków im. Piotra Kasprzyka

Edycja 2016

 

1. Organizator

Klub Wysokogórski Kraków

31-152 Kraków, ul Pędzichów 11/10A

KRS: 00 000 22 732

zwany dalej „Klubem”

2. Cel

Prezentacja fotografii ukazujących działalność alpinistyczną mijającego roku.

Zachęcanie członków Klubu do systematycznego fotografowania działalności alpinistycznej.

3. Uczestnicy

W konkursie fotograficznym KW Kraków im. Piotra Kasprzyka zwanym dalej „Konkursem” mogą uczestniczyć tylko członkowie Klubu.

4. Temat

Do konkursu należy zgłaszać zdjęcia wykonane w okresie od 25 października 2015 r. do 8 października 2016 r. przedstawiające człowieka lub grupę ludzi podczas uprawiania następujących dyscyplin:

  • Kat. „A” – wspinaczka skałkowa
  • Kat. „B” – wspinaczka wysokogórska
  • Kat. „C” – taternictwo jaskiniowe, kanioning
  • Kat. „D” – skialpinizm, skitouring

Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 5 zdjęć z każdej kategorii.

Zdjęcia ukazujące tylko krajobraz lub przyrodę nie będą oceniane.

5. Wymagania techniczne dotyczące zgłaszanych zdjęć

  • Proporcje zdjęcia – 3:2. Zdjęcia wykonane w innych proporcjach powinny być przed zgłoszeniem wykadrowane i przycięte do proporcji 3:2. Autor zdjęcia, które
    ze względu na kompozycję wymaga innych proporcji, powinien dodać do zdjęcia odpowiednie, jednokolorowe tło, w takim wymiarze, aby w efekcie końcowym proporcje obrazu wraz z tłem wynosiły 3:2.
  • Rozdzielczość i rozmiar – pliki o wysokiej rozdzielczości (minimum 6 Mpx.) umożliwiające druk w formacie 60 cm x 40 cm.
  • Format pliku – JPG.
  • Nazwa pliku wg schematu – „kategoria_tytuł_rejon_droga_data wykonania zdjęcia.JPG” np. „B_ Wyjście z cienia_Chamonix  Grepon Mer de Glace_droga klasyczna_2012-08-21.JPG”.
  • Forma zgłaszania prac – zgłaszane do konkursu prace powinny: 
    • być posegregowane i stosownie opisane:
      • podpisane zdjęcia należy umieścić w podkatalogach o nazwach odpowiadających właściwej kategorii ( A, B ,C, D).
      • podkatalogi powinny być umieszczone w katalogu głównym o nazwie złożonej z imienia i nazwiska uczestnika oraz słów: „Konkurs KW Kraków 2015” np. „Jan Kowalski-Konkurs KW Kraków 2015”.
    • tak przygotowane zdjęcia, można:
      • złożyć w biurze Klubu na własnoręcznie podpisanej imieniem i nazwiskiem płycie CD lub DVD,
      • umieścić w postaci zarchwizowanej na serwerze sieciowym i przesłac stosowną informację mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wraz z podaniem aktywnej ścieżki do wspomnianego pliku,
      • w wyjątkowych sytuacjach można przesłać zdjęcia na konto klubowe ftp (dane do konta zostaną podane indywidualnie).
  • Obróbka zgłoszonych do konkursu prac może polegać tylko na kadrowaniu, zmianie jasności, kontrastu, nasycenia  koloru. Inne manipulacje cyfrowe, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne.

 6. Termin składania prac

Od ogłoszenia konkursu do 25 października 2016 roku.

Organizator nie zwraca prac zgłoszonych do konkursu.

7. Rozstrzygniecie konkursu

Jury wybierze po trzy najciekawsze zdjęcia z każdej kategorii.

W razie wątpliwości, jury zastrzega sobie prawo do decyzji w jakiej kategorii ma zostać ocenione zdjęcie.

Decyzje jury są ostateczne.

8. Ogłoszenie wyników:

Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi 22 grudnia 2016 r. w lokalu Klubu.

9. Nagrody

Autor każdego zdjęcia, które zajmie jedno z trzech pierwszych miejsc będzie nagrodzony,
a zdjęcie oprawione i wystawione w galerii Klubu do dnia ogłoszenia wyników kolejnej edycji Konkursu.

10. Kontakt

Pytania odnośnie konkursu prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

11. Prawa autorskie, przetwarzanie danych osobowych

Zgłoszenie prac na Konkurs jest równoznaczne z oświadczeniem, że:

- jestem autorem/autorką załączonych zdjęć i posiadam do nich pełne majątkowe prawa autorskie,

- prawa osób portretowanych zostały wyjaśnione i osoby sportretowane wyrażają zgodę
na ich wystawienie i publikowanie, także dla celów promocyjnych oraz przyjmuję na siebie wszelkie roszczenia jakiejkolwiek natury, które osoby trzecie mogłyby kierować przeciwko organizatorowi Konkursu,

- wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Klub nadesłanych zdjęć oraz ich fragmentów w dowolnym czasie i formie dla celów promocyjnych i statutowych Klubu,

- wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych przeze mnie dobrowolnie, na potrzeby organizacji i przeprowadzenia Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

- zostałem(am) poinformowany(a) o prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, aktualizacji, uzupełniania i usuwania.

-  przyjmuję warunki niniejszego regulaminu.

12.  Postanowienia końcowe

Treść niniejszego regulaminu znajduje się na stronie KW Kraków.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu. Ewentualne zmiany zostaną zamieszczone na stronie konkursu.