- Kategoria: Trytool 2016
Regulamin zawodów zespołowych
Zawody zespołowe podczas VI Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2016
Informacje ogólne
Cel zawodów: Integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku, propagowanie drytoolingu, jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.
Termin zawodów: 6 lutego 2016 r.
Organizator: Klub Wysokogórski Kraków
Miejsce zawodów: Kraków, Zakrzówek, sektor drytoolowy (na lewo od Baby Jagi)
Biuro zawodów: Zakrzówek – rejon Freneya.
Ilość zespołów: ilość zawodników, ze względów bezpieczeństwa, ograniczona jest do 25 zespołów.
Rezerwacja miejsc przez Internet: rezerwacje zespołów należy zgłaszać do 4 lutego przez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej www.kw.krakow.pl/trytool , decyduje kolejność zgłoszeń.
Lista zespołów które dokonały rezerwacji przez Internet: 5 lutego na stroniewww.kw.krakow.pl/trytool podana zostanie liczba zespołów, które dokonały rezerwacji pierwszych 25 miejsc oraz liczba zespołów z listy rezerwowej.
Opłata startowa: 20 PLN/os. (10 PLN/os osoby zrzeszone w KW Kraków z opłaconymi składkami za 2016) płatne w biurze zawodów przy rejestracji lub internetowo.
Program zawodów
Rejestracja zespołów, które dokonały rezerwacji przez Internet:
7:45 do 8:15
Rejestracja pozostałych zespołów (jeżeli będą wolne miejsca)
8:15 do 8:45
Odprawa techniczna
I grupa - 8:45 do 9:00
Czas rozgrywania zawodów zaspołowych:
9:00 - 12:00
Termin składania wykazu przebytych dróg:
do 12:00
Ogłoszenie wyników: 15:30
Wręczanie nagród: 16:00 -16:30
Regulamin zawodów VI Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2016
Cel
-
Celem zawodów jest integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku oraz propagowanie drytoolingu jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.
Warunki uczestnictwa
-
Uczestnicy zawodów muszą mieć ukończone 18 lat.
-
Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest zaakceptowanie przez uczestnika niniejszego regulaminu i podpisanie załączonego do niego oświadczenia.
-
Uiszczenie przez zawodnika opłaty startowej w wysokości 20 zł. Członkowie KW Kraków - 10 zł/ osoba
Rejestracja
-
Zgłoszenie zespołu na zawody następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Klubu Wysokogórskiego Kraków (http://www.kw.krakow.pl/)
-
W celu usprawnienia rejestracji, każdy zespół zgłaszający się do zawodów powinien mieć ze sobą już podpisane oświadczenia z wypełnionymi rubrykami: imię, nazwisko, klub, miasto. Oświadczenia należy złożycie w biurze zawodów przy rejestracji (oświadczenia do pobrania na stroniehttp://www.kw.krakow.pl/trytool/trytool-2016.html lub na miejscu w biurze zawodów).
Obowiązkowe wyposażenie zawodników
-
Każdy zawodnik, chcący wziąć udział w zawodach, powinien być obowiązkowo wyposażony we własny, atestowany sprzęt osobisty: kask, uprząż, przyrząd do asekuracji, raki, czekany, karabinki osobiste.
-
Lina do konkurencji startu na czas zapewniona jest przez organizatora.
Klasyfikacja
-
Wszystkie zespoły biorące udział w zawodach, będą klasyfikowane wspólnie, lecz ze względu na skład osobowy zostaną podzielone na trzy kategorie:
-
zespoły męskie
-
zespoły kobiece
-
zespoły mieszane
-
-
W zawodach klasyfikowane są wszystkie zespoły, które:
-
zgłoszą się do zawodów oraz złożą w biurze zawodów osobiście podpisane oświadczenie dotyczące zasad bezpieczeństwa, odpowiedzialności i przetwarzania danych osobowych oraz
-
wezmą udział w odprawie technicznej przed zawodami oraz
-
przebędą co najmniej jedną drogę zawodów (listę dróg, na których rozgrywane będą zawody, zespoły otrzymają przy rejestracji - w biurze zawodów) oraz
-
ukończą zawody w regulaminowym czasie poprzez opuszczenie strefy rozgrywania zawodów: 13:00 oraz
-
złożą w biurze zawodów wykaz przebytych dróg do godziny 12:00
-
-
Zespoły, które nie opuszczą strefy rozgrywania zawodów w regulaminowym czasie zostaną zdyskwalifikowane.
-
Zawody rozgrywane są jako konkurencja zespołowa. Klasyfikowane są zespoły dwuosobowe. Drogę zawodów uważa się za przebytą przez zespół jeżeli:
-
została w całości przebyta przez każdego z członków zespołu o własnych siłach (zakaz stosowania tzw. windy) oraz
-
co najmniej jeden z członków zespołu przebył daną drogę zgodnie z zasadami przyjętymi w wspinaczce sportowej w stylu nie gorszym niż PP. Dla drugiego z członków zespołu dopuszczalny jest styl AF lub TR z blokami.
-
Punktacja
-
Każda droga ma przypisaną liczbę punktów. Uczestnicy otrzymują przed rozpoczęciem rywalizacji wykaz dróg zawierający numery dróg, ich trudności i punktację. Na otrzymanym wykazie, zespół zaznacza tylko i wyłącznie drogi przebyte zgodnie z zasadami zawartymi w pkt. 12 regulaminu. Wynik uzyskany przez zespół wspinaczkowy, to suma punktów przypisanych do tych dróg. Zawody wygrywa zespół, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
-
Za każdą drogę, którą obaj członkowie zespołu pokonali w stylu PP lub lepszym, zespół otrzymuje dodatkowe punkty.
Protesty
-
Wszelkie wykroczenia popełniane przez zawodników podczas wspinania, należy zgłaszać do sędziego głównego.
-
Czas składania protestów wynosi 20 minut od chwili ogłoszenia wyników.
-
Protesty należy składać do kierownika zawodów w formie pisemnej. Protesty rozpatruje jury zawodów.
Nagrody
-
Organizator przewiduje nastepujące nagrody:
-
wręczenie pamiątkowych statuetek zespołom, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii
-
rozlosowanie upominków wśród wszystkich startujących w zawodach.
Bezpieczeństwo i fair play
-
Drogi wspinaczkowe zawodów zlokalizowane są na naturalnych skałach. Organizator dołożył wszelkich starań, aby drogi zawodów oczyścić z maksymalnie dużej liczby luźnych bloków skalnych i skontrolował wszystkie punkty asekuracyjne na tych drogach. Jednakże, skały te poddawane są ciągłej erozji, która powoduje miedzy innymi: kruszyznę, odrywanie się luźnych bloków skalnych, korozję i uszkadzanie punktów asekuracyjnych oraz zjazdowych. Są to potencjalnie śmiertelne zagrożenia, nierozerwalnie związane z działalnością wspinaczkową i w związku z tym, posiadający tą wiedzę uczestnik zawodów, podejmujący wspinaczkę na tych drogach, robi to tylko i wyłącznie na własne ryzyko, biorąc tym samym odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo i przyjmując na siebie ponoszenie konsekwencji skutków swoich działań w stosunku do siebie i innych osób.
-
Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody (majątkowe i na osobie) poniesione przez uczestników, w związku z ich udziałem w zawodach, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie ciała oraz inne uszczerbki na zdrowiu i życiu doznane przez uczestników zawodów w związku z ich uczestnictwem w zawodach.
-
Podczas zawodów obowiązuje zakaz wspinania się bez asekuracji.
-
Wszystkich zawodników przebywających w strefie rozgrywania zawodów obowiązuje nakaz zabezpieczenia głowy kaskiem – pod rygorem dyskwalifikacji.
-
Podczas wspinania i zjazdu na drogach zawodów, czekany muszą być dopięte do uprzęży za pomocą lonży – pod rygorem dyskwalifikacji.
-
Wszyscy zawodnicy są zobowiązani nieść pomoc osobie będącej w niebezpieczeństwie.
-
Zawody rozgrywane są w duchu fair play z poszanowaniem zwyczajów i etyki wspinaczkowej.
-
O kolejności dostępu do dróg wspinaczkowych decydują zwyczajowe zasady kultury przyjęte w środowisku wspinaczkowym.
-
Każdy zawodnik może zrezygnować z dalszego udziału w zawodach z własnej woli i w dowolnym momencie. Fakt ten należy obowiązkowo zgłosić w biurze zawodów.
Przetwarzanie danych osobowych
-
Uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na stronie www.kw.krakow.pl oraz w materiałach marketingowych i promocyjnych organizatora.
-
Uczestnik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz przekazywanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2002, nr 101, poz. 926 ze zm.) w zakresie niezbędnym do organizacji zawodów także dla realizacji celów statutowych organizatora.
Postanowienia końcowe
-
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie zawodów.
-
Kwestie sporne oraz interpretacyjne wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu będą rozstrzygane przez organizatora.