KW banner 

Regulamin zawodów TryTool 2015

Zawody V Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2015

 

Informacje ogólne

 

Cel zawodów: Integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku, propagowanie drytoolingu, jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.

 

Termin zawodów: 7 lutego 2015 r.

 

Organizator: Klub Wysokogórski Kraków

 

Miejsce zawodów: Kraków, Zakrzówek, sektor drytoolowy (na lewo od Baby Jagi)

 

Biurozawodów: Zakrzówek – rejon Freneya.

 

Ilość zespołów: ilość zawodników, ze względów bezpieczeństwa, ograniczona jest do 30 zespołów podzielonych na dwie 15 zespołowe grupy.

 

Rezerwacja miejsc przez Internet: należy zgłaszać do 4 lutego przez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej www.kw.krakow.pl/trytool , decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Lista zespołów które dokonały rezerwacji przez Internet: 5 lutego na stronie www.kw.krakow.pl/trytool  podana zostanie liczba zespołów, które dokonały rezerwacji pierwszych 30 miejsc oraz liczba zespołów z listy rezerwowej.

 

Opłata startowa:Płatności za zawody należy dokonać przelewem najpóźniej w dniu 05.02.2015 (czwartek). W przypadku dokonania płatności po terminie prosimy o dostarczenie do biura zawodów potwierdzenia przelewu.

 

Opłata startowa wynosi 20zł od osoby, czyli 40zł za zespół. Członkowie KW Kraków z opłaconymi składkami za rok 2015 są zwolnieni z opłaty.

 

Klub Wysokogórski Kraków

31-152 Kraków, ul. Pędzichów 11/10A

Bank Millenium 77 1160 2202 0000 0000 3523 6899

Tytułem: "TryTool 2015 - Imię i nazwisko uczestnika 1, imię i nazwisko uczestnika 2”

 

Program zawodów

 

Rejestracja zespołów, które dokonały rezerwacji przez Internet:

I grupa -  7:45 do 8:15

II grupa - 9:00 do 10:15

 

Rejestracja pozostałych zespołów (jeżeli będą wolne miejsca)

I grupa - 8:15 do 8:45

II grupa -10:15 do 11:45

 

Odprawa techniczna

I grupa -  8:45 do 9:00

II grupa - 11:45 do 12:00

 

Czas rozgrywania zawodów:

I grupa (15 zespołów) 9:00 - 11:30

II grupa(15 zespołów) 12:00 - 14:30

 

Termin składania wykazu przebytych dróg:

I grupa -  do 12:00

II grupa - do 15:00

 

Ogłoszenie wyników: 15:30

Wręczanie nagród: 16:00 -16:30





Regulamin zawodów V Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2015


Cel

  1. Celem  zawodów jest integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku oraz propagowanie drytoolingu jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.


Warunki uczestnictwa

  1. Uczestnicy zawodów muszą mieć ukończone 18 lat.

  2. Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest zaakceptowanie przez uczestnika niniejszego regulaminu i podpisanie załączonego do niego oświadczenia.

  3. Uiszczenie przez zawodnika opłaty startowej w wysokości 20 zł. Członkowie KW Kraków zwolnieni są z niniejszej opłaty.

Rejestracja

  1. Zgłoszenie zespołu na zawody następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Klubu Wysokogórskiego Kraków (http://www.kw.krakow.pl/)

  2. W celu usprawnienia rejestracji, każdy zespół zgłaszający się do zawodów powinien mieć ze sobą już podpisane oświadczenia z wypełnionymi rubrykami: imię, nazwisko, klub, miasto. Oświadczenia należy złożycie w biurze zawodów przy rejestracji (oświadczenia do pobrania na stroniehttp://www.kw.krakow.pl/trytool/trytool-2015.html lub na miejscu w biurze zawodów).


Obowiązkowe wyposażenie zawodników

  1. Każdy zawodnik w zespole, chcący wziąć udział w zawodach, powinien być obowiązkowo wyposażony we własny, atestowany sprzęt osobisty: kask, uprząż, przyrząd do asekuracji, raki, czekany z lonżą, karabinki osobiste, pętle i dodatkowo – 15 ekspresów i jedną wspinaczkową linę dynamiczną na zespół o długości co najmniej 60m.

  2. Czekanów można używać zarówno ze smyczkami, jak i bez smyczek.

Klasyfikacja

 

  1. Wszystkie zespoły biorące udział w zawodach, będą klasyfikowane wspólnie, lecz ze względu na skład osobowy zostaną podzielone na trzy kategorie:

    1. zespoły męskie

    2. zespoły kobiece

    3. zespoły mieszane

 

  1. W zawodach klasyfikowane są wszystkie zespoły, które:

    1. zgłoszą się do zawodów oraz złożą w biurze zawodów osobiście podpisane oświadczenie dotyczące zasad bezpieczeństwa, odpowiedzialności i przetwarzania danych osobowych oraz

    2. wezmą udział w odprawie technicznej przed zawodami oraz

    3. przebędą co najmniej jedną drogę zawodów (listę dróg, na których rozgrywane będą zawody, zespoły otrzymają przy rejestracji - w biurze zawodów) oraz

    4. ukończą zawody w regulaminowym czasie poprzez opuszczenie strefy rozgrywania zawodów: I grupa do godz.11:30, II grupa do godz.14:30 oraz

    5. złożą w biurze zawodów wykaz przebytych dróg: I grupa do godz.12:00, II grupa do godz.15:00.

  2. Zespoły, które nie opuszczą strefy rozgrywania zawodów w regulaminowym czasie zostaną zdyskwalifikowane.

  3. Zawody rozgrywane są jako konkurencja zespołowa. Klasyfikowane są zespoły dwuosobowe. Drogę zawodów uważa się za przebytą przez zespół jeżeli:

    1. została w całości przebyta przez każdego z członków zespołu o własnych siłach (zakaz stosowania tzw. windy) oraz

    2. co najmniej jeden z członków zespołu przebył daną drogę zgodnie z zasadami przyjętymi w wspinaczce sportowej w stylu nie gorszym niż PP. Dla drugiego z członków zespołu dopuszczalny jest styl AF lub TR z blokami.

 

Punktacja

  1. Każda droga ma przypisaną liczbę punktów. Uczestnicy otrzymują przed rozpoczęciem rywalizacji wykaz dróg zawierający numery dróg, ich trudności i punktację. Na otrzymanym wykazie, zespół zaznacza tylko i wyłącznie drogi przebyte zgodnie z zasadami zawartymi w pkt. 12 regulaminu. Wynik uzyskany przez zespół wspinaczkowy, to suma punktów przypisanych do tych dróg. Zawody wygrywa zespół, który uzyska najwyższą liczbę punktów.

  2. Za każdą drogę, którą obaj członkowie zespołu pokonali w stylu PP lub lepszym, zespół otrzymuje dodatkowe punkty.

 

Protesty

  1. Wszelkie wykroczenia popełniane przez zawodników podczas wspinania, należy zgłaszać do sędziego głównego.

  2. Czas składania protestów wynosi 20 minut od chwili ogłoszenia wyników.

  3. Protesty należy składać do kierownika zawodów w formie pisemnej. Protesty rozpatruje jury zawodów.

Nagrody

  1. Organizator przewiduje nastepujące nagrody:

  • wręczenie pamiątkowych statuetek zespołom, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii

  • rozlosowanie upominków wśród wszystkich startujących w zawodach.

 

Bezpieczeństwo i fair play

  1. Drogi wspinaczkowe zawodów zlokalizowane są na naturalnych skałach. Organizator dołożył wszelkich starań, aby drogi zawodów oczyścić z maksymalnie dużej liczby luźnych bloków skalnych i skontrolował wszystkie punkty asekuracyjne na tych drogach. Jednakże, skały te poddawane są ciągłej erozji, która powoduje miedzy innymi: kruszyznę, odrywanie się luźnych bloków skalnych, korozję i uszkadzanie punktów asekuracyjnych oraz zjazdowych. Są to potencjalnie śmiertelne zagrożenia, nierozerwalnie związane z działalnością wspinaczkową i w związku z tym, posiadający tą wiedzę uczestnik zawodów, podejmujący wspinaczkę na tych drogach, robi to tylko i wyłącznie na własne ryzyko, biorąc tym samym odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo i przyjmując na siebie ponoszenie konsekwencji skutków swoich działań w stosunku do siebie i innych osób.

  2. Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody (majątkowe i na osobie) poniesione przez uczestników, w związku z ich udziałem w zawodach, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie ciała oraz inne uszczerbki na zdrowiu i życiu doznane przez uczestników zawodów w związku z ich uczestnictwem w zawodach.

  3. Podczas zawodów obowiązuje zakaz wspinania się bez asekuracji.

  4. Wszystkich zawodników przebywających w strefie rozgrywania zawodów obowiązuje nakaz zabezpieczenia głowy kaskiem – pod rygorem dyskwalifikacji.

  5. Podczas wspinania i zjazdu na drogach zawodów, czekany muszą być dopięte do uprzęży za pomocą lonży – pod rygorem dyskwalifikacji.

  6. Wszyscy zawodnicy są zobowiązani nieść pomoc osobie będącej w niebezpieczeństwie.

  7. Zawody rozgrywane są w duchu fair play z poszanowaniem zwyczajów i etyki wspinaczkowej.

  8. O kolejności dostępu do dróg wspinaczkowych decydują zwyczajowe zasady kultury przyjęte w środowisku wspinaczkowym.

  9. Każdy zawodnik może zrezygnować z dalszego udziału w zawodach z własnej woli i w dowolnym momencie. Fakt ten należy obowiązkowo zgłosić w biurze zawodów.

 

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na stronie www.kw.krakow.pl oraz w materiałach marketingowych i promocyjnych organizatora.

  2. Uczestnik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz przekazywanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2002, nr 101, poz. 926 ze zm.) w zakresie niezbędnym do organizacji zawodów także dla realizacji celów statutowych organizatora.

Postanowienia końcowe

  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie zawodów.

  2. Kwestie sporne oraz interpretacyjne wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu będą rozstrzygane przez organizatora.