Logo

Biuletyn I/2017

IMG 5440Biuletyn działań Zarządu Klubu Wysokogórskiego Kraków  I /2017

W ostatnim czasie wiele się w Klubie dzieje. Mamy sporo nowych członków, nowe inicjatywy, pomysły. O tym wszystkim możecie przeczytać w kolejnym biuletynie informacyjnym Zarządu KW Kraków, obejmującym drugą połowę 2016 i początek 2017. 

Zapraszamy do lektury :)

I. KONKURSY

1. Konkurs fotograficzny im. Piotra Kasprzyka. 
Na Wigilii klubowej rozstrzygnęliśmy coroczny konkurs fotograficzny, który obejmuje 4 kategorie: wspinaczkę skałkową, wysokogórską, taternictwo jaskiniowe i Skituring. W tym roku swoje zdjęcia zgłosiło 31 osób i warto dodać, że poziom był bardzo wysoki :) Wśród nadesłanych i zakwalifikowanych zdjęć Jury konkursu w składzie: Jakub Gałka (przewodniczący), Magda Tracz, Tadek Kuchno i Michał Gradziński wybrało te najlepsze + przyznało szereg wyróżnień. Dodatkowo wśród wszystkich zgłoszonych zdjęć członkowie KW wybrali te najlepsze w każdej z kategorii (nagroda publiczności).

Wyniki:
Kategoria Skałkowe
1) miejsce: Przemek Kurczych
2) miejsce: Magda Drózd-Ryś 
3) miejsce: Michał Bilko 
Wyróżnienie (pozakonkursowe): Paweł Pieńkowski i  Magda Drózd-Ryś
Nagroda publiczności: Magda Drózd-Ryś 

Kategoria Wspinaczka wysokogórska
1) miejsce: Paweł Pieńkowski 
2) miejsce: Damian Granowski 
3) miejsce: Bartek Klimas 
Wyróżnienie (pozakonkursowe): Ilona Gawęda i Wojciech Buchta 
Nagroda publiczności: Magda Drózd-Ryś 

Kategoria Jaskinie – Kanioning
1) miejsce: Piotr Gratkowski
2) miejsce: Tomasz Pawłowski 
3) miejsce: Tomasz Pawłowski 
Nagroda publiczności: Tomasz Pawłowski 

Kategoria Skialpinizm
1) miejsce: Damian Granowski  
2) miejsce: Michał Semow 
3) miejsce: Krzysztof Buławski 
Nagroda publiczności: Piotr Śnigórski 

Nagrodzone prace możecie znaleźć na stronie KW

2. Konkurs wiedzy o Tatrach - cicer cum caule
Po wakacjach 2016 r. wystartował konkurs wiedzy o Tatrach obejmujący pytania z wielu dziedzin związanych z Tatrami (historii, topografii, przyrody, ciekawostek). Co miesiąc publikowany był zestaw pytań, a na odpowiedzi czekaliśmy do końca danego miesiąca. Konkurs nie był łatwy ale mimo to zwycięzcom udało się zebrać pokaźną ilość punktów. Rozstrzygnięcie nastąpiło podczas spotkania wielkanocnego w Klubie.
Zwycięzcami zostali (w nawiasie łączna liczba zdobytych punktów na 300 możliwych):
1. Maciek Rabsztyn (288 pkt.)
2. Jerzy Sokulski (280 pkt.)
3. Ewa Woźniak (278 pkt.)
Sylwia Semow (273 pkt.) oprócz miejsca "pierwszego za pudłem" otrzymała specjalne wyróżnienie za największą liczbę złożonych protestów i odwołań ;)
Przeprowadzenie i nadzorowanie przebiegu całego przedsięwzięcia, sprawdzanie odpowiedzi, konsultowanie i odpowiadanie na protesty, tworzenie formularzy i arkuszy z wynikami, układanie części pytań to zasługa Tomka Perka.

II. ZAWODY

1. Memoriał Wojtka Kozuba
Tradycyjnie już w 5. Memoriale Wojtka Kozuba (tragicznie zmarłego członka naszego Klubu) wystartowała solidna reprezentacja KW - 19 osób (6 kobiet i 13 mężczyzn). Kolejny raz pogoda dopisała - chyba Wojtek ma tam na górze dobre dojścia :)
Wśród kobiet zwyciężyła Gosia Kabat, a wśród mężczyzn - Michał Jakiel - gratulujemy!
Pełna relacja z zawodów.

2. 7 Krakowski Mityng Drytoolowy - Trytool 2017
Siódma edycja Trytoola przeszła już do historii 4 lutego 2017 r. pod wodzą Michała Semowa. Impreza utrzymała charakter pikniku edukacyjnego
z towarzyszącymi zawodami (. Dla uczestników przygotowano moc atrakcji.
Według danych z biura zawodów:
ok. 140 osób uczestników warsztatów
ok. 100 osób skorzystało z atrakcji linowych AKPT
ok. 170 wydanych porcji kiełbasy
ok. 120 osób skorzystało z ABC
Zawody składały się z formuły drużynowej (10 zespołów) oraz indywidualnej (16 osób). „Tajemnicza relację” z tegorocznego TryToola można przeczytać na naszej stronie.

3. XXIX Memoriał Jana Strzeleckiego
4 marca 2017 r. w Tatrach Zachodnich odbyły się zawody skiturowe XXIX Memoriał Jana Strzeleckiego. Pogoda do samego końca trzymała
w niepewności, ale wszystko udało się wyśmienicie a organizatorzy i zawodnicy stanęli na wysokości zadania. Szczególne podziękowania dla głównodowodzących: Sebastiana Kulczyckiego i Dominika Malca. Tegoroczne zawody otrzymały wsparcie finansowe w wysokości 13 000 zł w ramach konkursu Województwa Małopolskiego „Małopolska na Sportowo”.
W zmaganiach wzięło udział 28 zespołów - na stronie Memoriału możecie poznać wyniki i zobaczyć relację fotograficzną. Za rok XXX edycja, będzie się działo :)

4. VIII Memoriał Andrzeja Skwirczyńskiego
VIII edycja imprezy upamiętniającej naszego klubowego kolegę, ekipera i instruktora Andrzeja Skwirczyńskiego odbyła się tym razem w Dol. Kobylańskiej 27 maja 2017 r. Zmiana terminu na późniejszy w stosunku do lat poprzednich okazała się trafna, towarzyszyła nam przepiękna pogoda.
W tym roku niełatwego zadania organizacji podjęła się nowa ekipa: Bogumił Pawlak, Michał Wiktor i Ania Resiak. W ramach przygotowań do VIII MAS wolontariusze KW Kraków i zaprzyjaźnione osoby spoza klubu dołożyły wielu starań aby oczyścić teren i skały. Z tego miejsca zachęcamy wszystkich klubowiczów do aktywnego korzystania z efektów tej pracy.
Na koniec dodajmy, że tegoroczna edycja Memoriału zyskały sobie przychylność Marszałka Województwa Małopolskiego w postaci jego patronatu honorowego. Cieszymy się i liczymy na tą przychylność w kolejnym roku. Jeżeli chcecie przeczytać coś więcej to zapraszamy na stronę Memoriału.

III. WYJAZDY I IMPREZY KLUBOWE

1. lipiec 2016 r. obóz integracyjny STJ 2016 w Tatrach.
2. 29.10.2016 r. – odbyło się zakończenie sezonu wspinaczkowego pod Dupa Słonia.
3. 11 listopada 2016 r. miało miejsce upamiętnienie naszego klubowego kolegi Olka Ostrowskiego, który 25 lipca 2015 r. zginął na stokach Gaszerbruma II poprzez odsłonięcie pamiątkowej tablicy na Symbolicznym Cmentarzu Ofiar Gór.
4. 25-26 listopad 2016 r. - wyjazd andrzejkowy, w integracji wzięło udział ok. 30 osób i doszło nawet w trakcie tego weekendu do przejść wspinaczkowych, nawet w niedzielę (co wymagało przyjęcia odpowiedniej taktyki i wiele samozaparcia :).
5. 22.12.2016 r. odbyła się Wigilia klubowa.
6. 13-15.01.2017 r. - wyjazd szkoleniowo-integracyjny do Doliny Białej Wody.
7. 27 - 29 stycznia 2017 r. odbył się bardzo udany, zorganizowany przez Magdę Tracz, wyjazd szkoleniowo-integracyjny SNW na Rysiankę.
8. 3-5.03.2017 r - wyjazd szkoleniowo integracyjny do Popradzkiego Plesa.
9. 13.04.2017 r. - klubowe spotkanie wielkanocne.
10. 9-11.06.2017 r. - tradycyjny klubowy wyjazd w Sokoliki.
11. W najbliższym czasie planowany jest wspinaczkowy wyjazd wakacyjny w Tatry (15-23.07.2017 r.) oraz do Chamonix (sierpień 2017 r.).

IV. WSPÓŁPRACA

1. 14 Krakowski Festiwal Górski
W dniach 2-4 grudnia 2016 r. w Krakowie odbył się kolejny, 14  Krakowski Festiwal Górski. Nasz Klub był prezentowany na Festiwalu poprzez stoisko klubowe, gdzie można było wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą był bon na klubowy kurs. Klubowicze wspierali też aktywnie organizatorów Festiwalu przy zaciemnianiu hali festiwalowej. Po intensywnym chłonięciu wiedzy był też czas na relaks na klubowym afterparty w Artefakcie. Szczegółowa relacja z Festiwalu, autorstwa koordynatora naszej bytności na KFG  Michała Majczaka, znajduje się na naszej stronie

2. Integrowanie przez wspinanie
Rok temu w jurajskim kalendarzu wspinaczkowym pojawiła się nowa impreza „Integrowanie przez wspinanie”. 20-21 maja 2017 r. odbyła się druga edycja tej imprezy. KW Kraków aktywnie prezentowało na niej swoje walory zapewniając uczestnikom moc atrakcji. Więcej na ten temat przeczytacie w podsumowaniu autorstwa Bartka Klimasa.

3. Skały, skały, skały
Przedstawiciele Klubu brali udział w spotkaniach dotyczących zagospodarowania Zakrzówka oraz udostępniania terenów wspinaczkowych. Działaliśmy też na rzecz oczyszczenia rejonów wspinaczkowych, w listopadzie 2016 r. odbyło się sprzątanie sektora drytoolowego na Zakrzówku a w maju 2017 r. – sprzątanie oraz odkrzaczanie Doliny Kobylańskiej. Wzięło w nim udział ok. 30 osób. Spotkanie zostanie na pewno powtórzone z uwagi na szybkość zarastania doliny.

V. GADŻETY KLUBOWE

1. Kalendarze i ulotki KW
Jak co roku przygotowaliśmy (a głównie to Wojtek Buchta) kalendarze klubowe. W tym roku rozprowadziliśmy ponad 1500 sztuk! Były to kalendarze dwustronne w kombinacji wspinaczkowo-jaskiniowe i wspinaczkowo-narciarskie. Nowym pomysłem były kalendarze typu piramidka, zawierające zdjęcia z Konkursu fotograficznego im. Piotra Kasprzyka, cieszące się sporym zainteresowaniem. Przy okazji KFG zostały zaprojektowane i wykonane przez Agatę i Bogumiła Pawlaków nowe klubowe ulotki informacyjne. Powstały też nowe klubowe naklejki, które rozeszły się w mgnieniu oka.

2. Apteczki
W 2016 r. udało się sfinalizować temat apteczki klubowej mającej niezbędny skład, tak aby była lekka i poręczna. Każdy będzie mógł ją rozszerzyć wedle upodobania. Zakupem apteczek zajmował się Bartek Klimas.

VI. WALNE ZEBRANIA KLUBOWE

20 czerwca 2017 odbyło się Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków KW Kraków. Po obradach zatwierdzone zostały sprawozdania finansowe i merytoryczne za 2016 r. oraz zmiany w Statucie:

1) W rozdziale III w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie: 
„1. Członkiem kandydatem może być osoba fizyczna niepozbawiona praw publicznych, w wieku do 18 lat, za zgodą swoich przedstawicieli ustawowych, akceptująca statutowe cele Klubu.”

2) W rozdziale III w § 11 ust. 5 otrzymuje brzmienie: 
„5. Członkiem seniorem może zostać członek zwyczajny po ukończeniu 70 roku życia, legitymujący się co najmniej 25 letnim, łącznym stażem członkowskim. Status członka seniora przyznaje Zarząd na wniosek zainteresowanego.”

3) W rozdziale III w § 12 ust. 2 pkt e otrzymuje brzmienie: 
„e) Regularnego opłacania składek członkowskich do końca pierwszego kwartału danego roku oraz innych świadczeń obowiązujących w Klubie.”

4) W rozdziale III w § 14 ust.1 pkt c otrzymuje brzmienie: 
„c) Skreślenia z listy członków uchwałą Zarządu z powodu nieopłacenia w terminie składki członkowskiej lub zalegania z opłatą innych zobowiązań przez okres 3 miesięcy. Skreślenie może być uchylone na wniosek skreślonego członka, po uregulowaniu należnych zaległych składek i opłat”.

VII. SPOTKANIA I PREZENTACJE

Klub spotkaniami stoi - stąd i też w opisywanym okresie ich nie brakowało. Poniżej możecie znaleźć ich listę:
1. 15.11.2016 r. Monika Wałaszek, Daria Mamica-Gałka, Mirek Burzyński, Jakub Gałka i Radek Stawiarski opowiedzieli o wyprawie do Doliny Darszai. 
2. 16.11. 2016 r. miało miejsce slajdowisko z wyjazdu narciarskiego w masyw Ortlera.
3. 06.12.2016 r. - Agnieszka Adamczyk Paweł Pieńkowski i Brunon Józefczyk opowiedzieli o zdobyciu filara Szchary.
4. 13.12.2016 r. Zbyszek Marcinkiewicz z Polarsportu opowiedział nam o nowinkach w sprzęcie zimowym.
5. 14.12.2016 r. mieliśmy okazję posłuchać opowieści Sylwii Bajek i Szczepana Brzeskiego o Denali.
6. 20.12.2016 r. - warsztaty na temat prewencji kontuzji z Krzysztofem Kucią.
7. 21.02.2017 r. – prelekcja Michała Makowskiego i kolegów o wejściu na Grossglockner, Mont Blanc oraz szczyty w masywie Monte Rosa: Piramidę Vincenta, Balmenhorn, Schwarzhorn, Ludwigshohe, Parrotspitze, Zumsteinspitze, Dufourspitze.
8. 07.03.2017 r. dla bardziej zainteresowanych górami wysokimi zorganizowaliśmy spotkanie z ratownikiem medycznym Mariolą Mieszałą, która opowiedziała nam o aklimatyzacji, wpływie wysokości na organizm człowieka, odżywianiu i higienie w górach, apteczce wysokogórskiej, odmrożeniach i hipotermii.
9. 19.04.2017 r. odbyło się spotkanie SNW połączone z pokazami slajdów z wypraw narciarskich na Bałkany Tomka Pawłowskiego.
10. 15.05.2017 r. Karol Życzkowski i Grzegorz Kabała przybliżyli nam postać Jorgusia – Jerzego Zachorowskiego.

Piecze na organizacją spotkań sprawował Michał Makowski.

VIII KURSY I SZKOLENIA
1. Klub od wielu lat prowadzi różnego rodzaju kursy. Dokładne informacje na ich temat można znaleźć w zakładce Kursy na naszej stronie. Na potrzeby kursów wspinaczkowych i jaskiniowych zakupiony został niezbędny sprzęt. Nowością jest rozszerzony kurs wspinaczki skałkowej.

2. Sekcje wspinaczkowe
Od października do kwietnia członkowie Klubu mogli szlifować formę na sekcjach klubowych na Reni Sporcie. Sekcje prowadzili: Asia Niedźwiedź, Konrad Ociepka, Maks Zięba. Sekcjami opiekowała się Asia Wydra.

3. Doszkalania wspinaczkowe
1) W grudniu odbyły się na Reni Sporcie doszkalania ze sztuki latania pod czujnym okiem Darka Żurka.
2) 21.11.2016 r. - doszkalanie z drytoolingu na Zakrzówku z Damianem Granowskim
3) W dniach 16-21.02.2017 r. Klubowicze mogli posłuchać co ciekawego mają do powiedzenia specjaliści od „Formy na Szczyt”. Kilkudniowy cykl zajęć składał się z wykładów, zajęć praktycznych i konsultacji. Spotkania miały miejsce na auli AGH. Udział w nich wzięło łącznie ok. 200 osób. 20.02. odbyły się zajęcia praktyczne z Karolem Hennig oraz Martą Naczyk.
4) Jak pokazuje ogromne zainteresowanie klubowymi doszkalaniami Klubowicze cały czas chcą się rozwijać i poszerzać swoją wiedzę z zakresu wspinania, co bardzo cieszy. Podczas zajęć prowadzonych przez doświadczonych instruktorów wiedzę teoretyczną przeplataliśmy
z praktyką. Szkoliliśmy się w zakresie:
● Stanowisk
● Asekuracji dynamicznej i statycznej na tzw. zrzutni
● Wspinania w zespole na drogach wielowyciągowych
● Autoratownictwa
● Lotnej asekuracji
● Poruszania na grani i na lodowcu
● Wspinaczki solo
● Hakówki
● Patentowania dróg
● Wspinania na własnej asekuracji
Uzupełnieniem zajęć praktycznych były wykłady Piotrka Sztaby z teorii asekuracji (14.11.2016 r. i 14.06.2017 r.). Doszkalaniami zajmuje się Tomek Majchrzak.

5) Początkiem 2017 r. powstała Grupa Wysokogórska KW Kraków. Jest to zespół 7 osób zainteresowanych działaniem w górach wysokich. Pod czujnym okiem Roberta Rokowskiego wspinają się, doszkalają i rozwijają.

4. Doszkalania narciarskie
1) 20-22 stycznia 2017 r. odbyło się w Morskim Oku szkolenie lawinowe
I stopnia, zaś 17-19 lutego 2017 r. II stopnia z Tomkiem Nodzyńskim. Doszkalaniem zajmowała się Ania Resiak.
2) 25 i 26 marca 2017 r. - doszkalanie lawinowo - skiturowe w Dol. Chochołowskiej z Tomaszem Nodzyńskim. Doszkalaniem zajmowała się Ania Resiak.
3) Doszkalania na stoku z instruktorami narciarstwa. Przez cały sezon zimowy chętni mogli się doszkalać w kilku grupach na stokach. Zajęcia prowadzili: Basia Suchy, Michał Poliński, Jacek Grabarz oraz Dominik Malec.
4) Zajęcia z nawigacji, zarówno teoretyczne w Klubie (16.11.2016 r.) jak
i terenowe (Dol. Kobylańska), tradycyjnie poprowadził Tomek Owerko.

5. Doszkalania jaskiniowe:
1) 4-5 czerwca 2016 r. - warsztaty z poręczowania.
2) 18-19.06.2016 r. - warsztaty z autoratownictwa z Piotrkiem Sienkiewiczem.
3) 3-4.12.2016 r. - warsztaty STJ z kartowania i obróbki danych.

6. Szkolenia 'inne' :)
Po raz pierwszy w tym roku udało się nam zorganizować szkolenia z prowadzenia projektów. Jest to temat bardzo ważny pod kątem organizacji klubowych imprez. Odbyły się dwa spotkania: metodyka prowadzenia projektów prowadzone przez Michała Majczaka i Bartka Klimasa (22.03.2017 r.) oraz Ryzyko i komunikacja w projekcie prowadzone przez Kubę Kamińskiego (19.04.2017 r.).

7. Szkolenie z pierwszej pomocy
19.11.2016 r. ratownicy medyczni i ratownicy GOPR przeszkolili nas w zakresie udzielania pierwszej pomocy w górach. Doszkalanie zorganizowała Gosia Kozak.

IX. DZIAŁALNOŚĆ SEKCJI KLUBOWYCH
W Klubie działają 4 sekcje: Sekcja Wspinaczki Wysokogórskiej (SWW), Sekcja Narciarstwa Wysokogórskiego (SNW), Sekcja Taternictwa Jaskiniowego (STJ) oraz Sekcja Taterników Seniorów.

1. Sekcja Wspinaczki Wysokogórskiej (SWW)
Ostatni rok w Sekcji upłynął pod znakiem wspólnych wyjazdów, doszkalań i spotkań. W obecnym sezonie skupiliśmy się na jakości prowadzonych szkoleń, tzn. zwiększyliśmy ich liczbę oraz zmniejszyliśmy grupy ćwiczące do ok. 8-10 osób.
W ten sposób każdy ma okazję poćwiczyć pod czujnym okiem instruktora i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Działalność Grupy Tradowej w 2016 r. zakończyła się całkiem ciekawymi przejściami (np. Ryski Marynarza na Wroniej Baszcie w wykonaniu Piotrka Kądziołki).
W lutym 2017 r. została powołana Grupa Wysokogórska KW Kraków. Ma ona na celu kompleksowe przygotowanie do działalności w górach wysokich. Nie jest to kurs taternicki, a coś więcej. Każdy z członków GW wspina się już letnio i zimowo
w Polsce i zagranicą. Potrzebują wsparcia kogoś bardziej doświadczonego, wskazania drogi rozwoju, treningu. Tworzą zespół, który w przyszłości swoją wiedzą i doświadczeniem będzie dzielić się z innymi.
W styczniu 2017 r. miał miejsce tradycyjny wyjazd Klubowiczów na tabor do Dol. Białej Wody. Warunki były bardzo wymagające, zagrożenie lawinowe wysokie. Uczestnicy wyjazdu wspinali się na lodospady na progu Doliny Ciężkiej zaś niedziela upłynęła pod znakiem błogiego lenistwa oraz narciarskiego szaleństwa.
Połowa lutego 2017 r. to bardzo ciekawe prelekcje Marty Naczyk i Karola Henniga
z Formy na Szczyt. Spotkaliśmy się na wykładach na auli AGH oraz zajęciach praktycznych w Siedzibie Klubu. W prelekcjach wzięło udział ok. 200 osób.
W marcu 2017 r. spotkaliśmy się w dosyć sporym gronie (ponad 30 osób)
w schronisku przy Popradzkim Plesie. Kilka zespołów działało na Tępej, sporo osób wybrało skitury. Wyjazd zaliczyć można do bardzo udanych.
Kolejny „obóz” Klubu to oczywiście Sokoliki. Jak zwykle wspinaczkowo i towarzysko wyjazd udany. Wielkie podziękowania dla Justyny Barut i Przemka Kurczycha za organizację.
Kolejne wyjazdy to Tatry i spotkanie na Szałasiskach (organizatorzy: Basia Suchy
i Kuba Kamiński) oraz sierpniowy „obóz” w Alpach. Oby tylko pogoda była łaskawa.

2. Grupa Turystyki Wysokogórskiej (GTW)
Działająca od ramach SWW Grupa Turystyki Wysokogórskiej, która skupia zainteresowanych turystyką wysokogórską, zorganizowała w ostatnim czasie
szkolenie z pierwszej pomocy w warunkach górskich, konkurs wiedzy o Tatrach oraz pogadankę na temat gór wysokich. Wyjazdy w Tatry były przygotowaniem do wyjazdów w wyższe góry.

3. Sekcja Narciarstwa Wysokogórskiego (SNW)
Sekcja zajmowała się następującymi tematami:
1. Stworzenie wypożyczalni online.
2. Współorganizacja Pucharu Połonin.
3. Zainicjowanie grupy organizującej XXIX Memoriał Jana Strzeleckiego i przeprowadzenie imprezy.
4. Wykonanie tymczasowego loga sekcji.
5. Rozpoczęcie promowania sekcji w mediach społecznościowych: facebook.
6. Organizowanie slajdowisk: Iran i Ortler - sprawozdanie z wyjazdu sekcyjnego w maju 2016 r.
7. Sekcyjny wyjazd do Popradzkiego Plesa w celu odsłonięcia tablicy Olka Ostrowskiego, zakupionej przez Klub.
8. Kilka warsztatów ze smarowania i ostrzenia nart.
9. Wyjazd do Maso Corto - sprawdzenie logistyki wyjazdu sekcji z instruktorami na stok w przyszłym roku (6 osób).
10. Zbieranie danych instruktorów narciarstwa SiTN i przygotowanie cyklu doszkalań na stoku. W sumie przeszkolono około 30 członków Klubu przez 4 instruktorów.
11. Warsztaty nawigacyjne z Tomkiem Owerko.
12. Przygotowanie zakresu kursów narciarstwa wysokogórskiego z instruktorami klubowymi: Wojtek Malawski i Tomek Owerko.
13. Inicjowanie wyjazdów kondycyjnych na stok w Myślenicach.

X. OSIĄGNIĘCIA KLUBOWICZÓW

1. W sierpniu 2016 r. nasi klubowi koledzy Paweł Pieńkowski i Brunon Józefczyk wraz z Agnieszką Adamczyk (KW Bielsko), dokonują pierwszego polskiego przejścia Południowego Filara Szchary. Było to najlepsze przejście w klubowe w 2016 r.
2. W maju 2017 r. Sylwia Bajek i Szczepan Brzeski docierają do wysokości 8800 m n.p.m. na najwyższym szczycie Himalajów. 
3. Wyróżnienie podczas XIX gali rozdania "Kolosów" letniej wyprawy STJ "Kanin 2016" (podczas której udało się wyeksplorować ponad 1200 m "nowych" korytarzy w Galerii Vilinskiej w Małej Boce).

XI. SPRAWY CZŁONKOWSKIE

1. Zasady przyjęcia do Klubu
  W listopadzie 2016 r. zmieniły się zasady przyjęcia nowych członków do Klubu. Zrezygnowaliśmy z przyjmowania na podstawie deklaracji ukończenia wymaganego kursu w ciągu 12 miesięcy od zapisania się. Ustalony również został mechanizm weryfikacji i przyjęć osób, które ukończyły kurs skałkowy u instruktora nie mającego uprawnień PZA oraz tych, które nie otrzymały na kursie skałkowym promocji na kurs taternicki. Nowo obowiązujące zasady przyjęć i reaktywacji znajdziecie na stronie klubowej w zakładce O Klubie/Jak wstąpić do KW Kraków. W ww. zakładce znajdziecie też podstawowy FAQ, który zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wstąpienia do Klubu.

Biuro Klubu otwarte jest we czwartki od 18.00 do 20.00.

2.  Archiwum klubowe
W 2016 r. zaczęliśmy porządkować i digitalizować archiwum klubowe. Jest jeszcze z tym sporo pracy więc zachęcamy do pomocy w tym niełatwym i pracochłonnym zadaniu. Na potrzeby archiwum zostały zakupione do siedziby Klubu szafy.

3. Wypożyczalnia sprzętu
W tym roku do wypożyczalni zakupione zostały 3 szt. GPS Garmin 64 s. Zrobiliśmy tez inwentaryzacje sprzętu (Gosia Kozak), każdy sprzęt został opisany i oznaczony unikatowym numerem. Wypożyczalnią opiekowali się: Agnieszka Mendys, Lidia Grabarz, Staszek Bylina i Wiktor Lorens. Przypominam że dostępny sprzęt możecie, dzięki aplikacji stworzonej przez Darka Finstera, rezerwować przez stronę klubową

Wypożyczalnia działa we czwartki między 18.00 a 20.00. Bardzo prosimy o profesjonalne obchodzenie się ze sprzętem, nie niszczenie go i zgłaszanie wszelkich wad. 

4. Biblioteka
W klubowej bibliotece ciągle przybywa nowości wydawniczych. Mamy coraz więcej przewodników wspinaczkowych i narciarskich, w tym rejonów zagranicznych. Nie brakuje też najnowszej beletrystyki. Liczba woluminów w bibliotece przekroczyła liczbę 900 szt. nie licząc czasopism.

Katalog biblioteczny można znaleźć w zakładce Biblioteka na klubowej stronie. 
W ostatnim czasie biblioteką opiekowali się: Magda Tracz, Mira Janoszek, Patrycja Głowacka, Małgorzata Kozak, Zbigniew Tatarczuch i Bogdan Śmigielski. Piotr Picheta tworzy profesjonalny katalog analogowy. Biblioteka jest czynna w każdy czwartek między 18.00 a 20.00. Na potrzeby rozrastającej się biblioteki zostały zakupione do siedziby Klubu szafy.

5. Zakupy grupowe
Jak co roku organizowaliśmy sporo zamówień grupowych na sprzęt, wydawnictwa, ubrania i jedzenie wyprawowe. Poszerzyła się tez lista sklepów przyznającym nam zniżki. Przypominamy również o możliwości uzyskania wsparcia przy zakupach wyprawowych

6. Media Klubowe
Strona KW - nasza strona internetowa jest w ciągłym rozwoju. Uruchomiony został moduł do logowania się i część dla zarejestrowanych użytkowników umożliwiająca opłacanie składek, korzystanie z wypożyczalni, rejestrowanie przejść, zapisy na zawody. Trwają prace nad nowym layoutem strony.

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany wsparciem nas Wszystkie osoby zainteresowane aktywnym rozwijaniem strony zachęcamy do kontaktu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

7. Jak być na bieżąco
Biuletyn jest podsumowaniem działalności Zarządu jak i samego Klubu za pewien okres czasu. Jest on umieszczany na stronie klubowej, jak i rozsyłany w postaci newstellera do naszych członków.

Aby być na bieżąco z tym co się dzieje w Klubie sugerujemy aktywnie śledzić klubową stronę (na www i nasz profil Facebooku) oraz grupy dyskusyjne. Wszystkie informacje dot. jak to zrobić, znajdziecie na stronie poświęconej mediom klubowym. 
Od niedawna mamy też konto na Instagramie. Jeśli macie jakieś fajne zdjęcia, które można by tam umieścić piszcie do Magdy Tracz.
Od kilku miesięcy dział w Klubie tzw. Grupa Marketingowa, której trzon stanowi Magda Tracz, Basia Suchy i Kuba Kamiński. Grupa pomaga i doradza w działaniach marketingowych i kontaktach z mediami.

8. Składki
1) Jak w latach poprzednich wysokość składki dla członków Klubu na 2017 r. wynosi 100 zł

2) W przypadku zapisywania się do Klubu:

a) Instruktorzy PZA płacą składkę - 100 zł (50 zł jeśli się zapisują między 1 września a 31 grudnia danego roku), nie płaca wpisowego,
b) osoby, które ukończyły kurs skałkowy PZA poza KW Kraków płacą składkę - 100 zł (50 zł jeśli się zapisują między 1 września a 31 grudnia danego roku) i wpisowe - 50 zł,
c) osoby, które ukończył kurs skałkowy PZA w KW Kraków nie płacą składki, płacą wpisowe - 50 zł,
d) osoby reaktywujące się płacą składkę - 100 zł (50 zł jeśli się zapisują między 1 września a 31 grudnia danego roku) i wpisowe - 50 zł,
e) osoby przechodzące z innego klubu (ale z wymaganym kursem PZA) płacą składkę - 100 zł (50 zł jeśli się zapisują między 1 września a 31 grudnia danego roku), nie płaca wpisowego,
f) inne przypadki (wykaz itp) płacą składkę - 100 zł (50 zł jeśli się zapisują między 1 września a 31 grudnia danego roku) i wpisowe - 50 zł.

3) Składki prosimy opłacać przelewami bezpośrednio na konto klubowe lub przez swój profil dostępny z poziomu strony internetowej.

Na koniec z całego serca dziękujemy Wszystkim zaangażowanym w życie Klubu, za poświęcony Klubowi czas, za kreatywne myślenie i nowe pomysły. A wszystkich tych, którzy nie mieli jeszcze okazji zaangażować się w działalność Klubu gorąco do tego zachęcamy. Bo Klub to My i od naszych działań zależy jak będzie wyglądał i się rozwijał :)

Zarząd Klubu Wysokogórskiego Kraków

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.